در عصر حاضر که به درستی عصر ارتباطات خوانده میشود جایگاه مهم روابط عمومی و ارتباطات بر کسی پوشیده نیست. روابط عمومی به عنوان پیشانی هر سازمان و پل ارتباطی افراد جامعه و سازمانها نقش پررنگی را در هر مجموعه ایفا میکنند.
رسالت خطیر اطلاع رسانی بر عهده روابط عمومی ها است و همان گونه که هر خطای کوچک آنها میتواند تبعات بزرگی برای فرد یا سازمان به همراه داشته باشد، عملکرد درست و موقعیت شناسی آنها نیز میتواند نجات دهنده و استحکام بخش سازمانها باشد.
معرفی موفقیتها و دستاوردها، ایجاد تصویری مثبت در ذهن مخاطبان و افکار عمومی و انعکاس اخبار و اقدامات موثر صورت گرفته، یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها است.
اختصاص دادن یک روز به نام ارتباطات و روابط عمومی نشان دهنده اهمیت این واحد در همه سازمانها و مجموعههاست و امروز با توجه به بحث اطلاع رسانی و ارتباط با مخاطب، نقش روابط عمومی در دنیا بیش از پیش آشکار شده است.
اینجانب ضمن تقدیر از همه دست اندر کاران حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی که مسئولیت بزرگی بر دوش آنهاست، روز ۲۷ اردیبهشت ماه که به نام روز ارتباطات و روابط عمومی شناخته میشود را به صورت ویژه به همه تلاشگران عرصه آگاهی بخشی تبریک عرض میکنم و برای یکایک فعالان اطلاع رسانی توفیق خدمت مسئلت دارم.
مسعود اسفندیار 27 اردیبهشت 1401